اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین
صفحه اول تماس با ما RSS
خبری

بازاریابی محتوا یا Content Marketing یکی از بهترین روش هایی است که با استفاده از آن می توانید مخاطبان خود را به کسب و کارتان جذب کنید. در واقع امروزه بازاریابی محتوا مثل یک قلاب عمل می کند. از طریق تولید محتوای سودمند برای مخاطبان خود می توانید افراد زیادی را به سمت کسب و کار خود سوق دهید. در این مقاله که از آویناوب منتشر شده است قصد دارم در مورد بازاریابی محتوا و اهمیت استفاده از آن در کسب و کارهای آنلاین صحبت کنم. پیشنهاد می کنم در این مقاله هم همراه من باشید.

اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین

بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی است که صرفا با تولید محتوای مورد نیاز مخاطبانتان در قالب های مختلف می توانید با مخاطبانتان در تعامل باشید. هر وقت صحبت از تولید محتوا می شود فکر همه به سمت نوشتن مقاله می رود. اکثر افراد ، تولید محتوا را در قالب تولید محتوای متنی یا همان مقاله نویسی می بینند. در صورتی که دیگر فرمت های محتوایی مثل ویدئو و پادکست طرفدارهای بیشتری نسبت به محتوای متنی دارند. سایت هایی مثل “سبکتو” از طریق تولید فایل های صوتی در قالب پادکست اقدام به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان خود کرده اند. سوال من از شما این است که آیا همین مقاله ای که الان در حال مطالعه آن هستید به صورت صوتی در اختیار شما بود راحت تر نبودید؟ در ادامه مواردی را عنوان می کنم تا با اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی در کسب و کارهای آنلاین بیشتر آشنا شوید.

1.کم هزینه بودن

هزینه تولید محتوا نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی خیلی ارزان تر است. شاید پیش خود فکر کنید برای تولید محتوای ارزشمند باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید. در بسیاری از مواقع این طور است ولی نسبت به هزینه های دیگر روش های تبلیغاتی مثل تبلیغات کلیکی بسیار ارزان تر است. از این بابت می گویم که تولید محتوا برای شما بسیار ارزشمند تر و ماندگار تر از مثلا تبلیغات یک ماهه در یکی از سایت های پر طرفدار است. به خاطر اینکه تولید محتوا برای شما مانند یک سرمایه گذاری بلند مدت می ماند. از طریق تولید محتوای ارزشمند می توانید بسیاری از هزینه های اضافی خود را که مثلا صرف تبلیغات می کنید را حذف کنید و به جای آن به صورت دراز مدت سرمایه گذاری کنید.

حتما بخوانید نکات طلایی در تجارت الکترونیک

2.کاربر پسند بودن

هنگامی که شما یک مقاله با عنوان “چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟” می نویسید به این فکر کرده اید که چند نفر به دنبال پاسخ این سوال هستند؟ اگر در مقاله خود به صورت کاملا دقیق و جامع به پاسخ این سوال پرداخته باشید مطمئن باشید مورد توجه بسیاری از مخاطبان شما قرار می گیرد. بازاریابی محتوا دقیقا یعنی همین. یعنی برای مخاطبانتان محتوا تولید کنید نه چیز دیگری! یکی از دلایل استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین این است که محتوای تولید شده کاربر پسند است. زمانی که محتوای تولیدی شما کاربر پسند باشد اولین قدم را برای جلب اعتماد مخاطبانتان بر داشته اید. مخاطبانتان به شما اعتماد می کنند و مشتاق می شوند تا با دیگر خدمات کسب و کار شما نیز آشنا شوند. شاید دیگر خدماتی که ارائه می کنید پولی باشد.

3.قابلیت ویروسی شدن

بازاریابی محتوا پتانسیل ویروسی کردن محتوای شما را دارد. اینفوگرافیک هایی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخند را تا به حال دیده اید. از همین مسئله می توان به این قضیه پی برد که هر گونه محتوایی قابلیت ویروسی شدن را دارد ولی به شرط اینکه جذاب و ارزش افزوده ای برای مخاطب داشته باشد. زمانی که من از محتوایی که به دستم رسیده است خوشم می آید و حس می کنم به درد دیگران هم می خورد آن را سریعا برای دیگر دوستانم هم ارسال می کنم. اگر توانایی تولید محتوای یونیک و ارزشمندی را داشته باشید فرقی هم نمی کند در چه زمینه ای باشد، مطمئن باشید که توسط دیگر کاربران به اشتراک گذاشته می شود. اگر به این قضیه شک دارید همین حالا به لینکدین خود سر بزنید و محتواهایی که چندین بار به اشتراک گذاشته اند را ببینید.

حتما بخوانید تبلیغ در گوگل

4.کمک به سئوی سایت

شاید چند سال پیش از کسی می پرسیدید سئو یعنی چه می گفت زوم شدن روی کلمات کلیدی مورد نظر با استفاده از ساخت بک لینک و برچست های زیاد در پست ها! شاید یادتون باشه پست هایی که 50 تا 100 تا کلید واژه اصلی درش تکرار می شد و اندازه همان هم برچست براش می زاشتن. ولی با گذشت زمان و آپدیت الگوریتم های گوگل دیگر مثل قبل نمی توان از راه های قدیمی برای سئو استفاده کنید. الان محتوا است که حرف اول و آخر را در سئو می زند. توسط بازاریابی محتوا با یک تیر چندین نشان را می زنید. هم به سئوی سایت خود کمک می کنید و مشتریان زیادی را از این طریق به کسب و کار خود جذب می کنید.

سخن آخر

اگر دارای هر کسب و کار آنلاینی با هر میزان سرمایه و توانایی هستید پیشنهاد می کنم از بازاریابی محتوا استفاده کنید. محتوا چیزی است که هر فردی به دنبال آن در وب می گردد. محتوای با کیفیت چیزی است که در بسیاری از وب سایت های ایرانی به چشم نمی خورد. اگر قصد دارید با بازاریابی محتوا کسب و کار آنلاین خود را رونق دهید باید محتوایی تولید کنید که دقیقا مخاطبانتان به دنبال آن هستند. محتوای شما باید مشکل آن ها را حل کند تا بتوانند به شما اعتماد کنند و از خدمات شامل هزینه شما هم استفاده کنند. اگر می خواهید از سایت های دیگر کپی کنید پیشنهاد من این است که وقت خودتان را تلف نکنید و سرمایه خود را صرف دیگر روش های تبلیغات اینترنتی کنید. امیدوارم از مقاله اهمیت استفاده از بازاریابی محتوا در کسب و کارهای آنلاین استفاده کافی را برده باشید.

منبع: آویناوب

تبليغاتclose
دفتر مقام معظم رهبری